Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania. Klikając "Zgadzam się" wyrażasz zgodę na "Politykę Prywatności" i używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Ogłoszenia
5.5°C
Kontakt
Region

Koła Gospodyń to potęga - spotkanie członkiń z kandydatką na Premiera

25 września 2019 00:30 | autor: Anna Ostapiuk

W Świetlicy Wiejskiej w Przychodach miało miejsce spotkanie członkiń Kół Gospodyń Wiejskich z kandydatką na Premiera RP Małgorzatą Kidawą - Błońską. Wicemarszałek Sejmu VIII kadencji przedstawiła program wyborczy oparty o programy dla seniorów, realizację projektów obywatelskich i decentralizację wsparcia finansowego inicjatyw małych organizacji.

Spotkanie z Małgorzatą Kidawą - Błońską odbyło się 23 września i przybyli na nie m.in. członkowie Kół Gospodyń Wiejskich, Zespołów Śpiewaczych, stowarzyszeń i Klubu Seniora z gmin Drelów i Międzyrzec Podlaski. Kandydatkę Koalicji Obywatelskiej na Premiera RP powitali sękaczem radny powiatu bialskiego Daniel Dragan oraz Poseł na Sejm RP Stanisław Żmijan.

Koła Gospodyń to potęga, bardzo ważna część naszego życia. Nie tylko dbacie o tradycję i kulturę, to także edukacja młodych pokoleń. To także wspieranie się wzajemnie, promowanie marki regionu. - tymi słowami polityk powitała zgromadzonych na sali - Tak małe grupy, a ile potrafią zmienić, zorganizować i stworzyć. Każda miejscowość, każda wieś, ma inną tradycję, inne obyczaje, a gdyby nie wasz upór, wszyscy by o tym zapomnieli. Ile przepisów ocalało, ile zwyczajów, ale to historia, a wy idziecie też przecież w nowoczesność, edukujecie się. Uważam, że to powinno być objęte większą opieką, żebyście miały większą możliwość działania, żeby była wolność w pomysłach, żebyście mogły tworzyć koła tam, gdzie chcecie, żebyście mogły być w dwóch kołach.

Przybyli na spotkanie zadali kilka pytań dotyczących programu wyborczego skierowanego na wsparcie małych wiejskich organizacji:

KGW: Jesteśmy za przekazywaniem historii, bo w końcu okaże się, że zostanie ona zmieniona tak, jak komuś wydaje się, że powinna być...

Kidawa - Błońska: Jesteście strażniczkami historii, to wy znacie opowieści z regionu. Wiem, że są próby, by historię pisać na nowo, ale historia jest historią i o tych faktach trzeba mówić. Interpretacje i oceny mogą być różne. Są daty, są fakty, są dokumenty. Należy pilnować, żeby historia była prawdziwa i żeby mówić i o rzeczach dobrych i o złych. Więcej o tych dobrych, bo one mobilizują, budują poczucie dumy. Ale też żebyśmy nie udawali, że jesteśmy święci, bo nie jesteśmy.

Klub Seniora: Mówi się dużo o KGW, z dużym szacunkiem, ale nie mówi się o innych grupach. U nas we wsi jest Klub Seniora. Mówi się tylko o jednej formie dofinansowania, a co z nami? My nie mniej prężnie działamy dla ludności. Spotykamy się w 26 osób, te spotkania są nie tylko dla nas z pożytkiem, ale też dla ogółu, bo taka jest nasza idea. Fajnie by było, gdybyśmy nie zostawali w cieniu.

Kidawa - Błońska: Siłą samorządności są KGW, OSP, koła emerytów i rencistów, uniwersytety trzeciego wieku, chóry i teatry. Zadaniem i państwa i samorządów jest wspieranie takich inicjatyw, każda z nich powinna dostawać wsparcie. I tak będzie. Można robić programy dla seniorów, realizować programy obywatelskie. Uważam, że to wsparcie powinno być dla wszystkich organizacji. Mamy na to pomysł. Nie powinna istnieć jedna instytucja, która centralnie odpowiada za finansowanie. Środki, które państwo może przeznaczyć, powinny być kierowane jak najbliżej do samorządów i tutaj być przydzielane na zasadzie grantów małym organizacjom. Dla wielu organizacji już kilka tysięcy rocznie to dużo, by mogły podtrzymać działanie. Ale tego centralnie sie nie zrobi, musi być decentralizacja i wspieranie wszelkich inicjatyw. W programie, który przygotowaliśmy dla seniorów, wsparcie dla tego typu organizacji jest zapisane z automatu. Rady seniorów, domy dziennego pobytu, wszelkie formy, gdzie ludzie mogą razem spędzać czas, wspierać się, współpracować z młodymi, np. z przedszkolami. To jest modelowe współdziałanie.

Żmijan: W dobrze zorganizowanych demokratycznych państwach trzeci sektor ma właściwą rangę w kraju. Inicjatywy lokalne ogniskują się właśnie w małych organizacjach, takich jak KGW. Satysfakcja z tego, że się coś robi, to za mało. Potrzebne jest wsparcie.

Członkinie KGW poruszyły również drażliwą kwestię poparcia dla środowiska LGBT.

KGW: Dlaczego tak się głośno zrobiło? Czemu są tak przeciwni ludziom, kościołowi? Czy pani partia popiera to LGBT?

Kidawa - Błońska: Ja niczego nie popieram. Są w Polsce ludzie, którzy tacy są. I to nie jest tak, że tacy ludzie nagle się pojawili. Nie ma powodu, byśmy nagle mówili, że oni są gorsi czy lepsi. Oni są, żyją wśród nas i powinniśmy wszyscy traktować ich normalnie. Nie są przeciwni ludziom ani kościołowi, wszędzie zdarzają się ludzie, którzy używają niewłaściwych słów. Ci ludzie są i zawsze byli. Możemy razem żyć, jeżeli wszyscy zachowujemy się w porządku, szanujemy się, nie obrażamy, używamy właściwych słów. Wtedy nie ma żadnych problemów. Problem robi się wtedy, gdy mówi się, że ci ludzie są gorsi. Nie ma w Polsce ludzi gorszych, wszyscy jesteśmy dokładnie tacy sami. Mamy dokładnie takie same prawa, tę samą konstytucję i powinniśmy się wszyscy w Polsce czuć bezpiecznie.

Dodaj swój komentarz:
  • captcha
  • Komentarze zawierające treści powszechnie uznane za obraźliwe lub niecenzuralne zostaną usunięte
    (27 września 2019 12:29)
    Młodzi ludzie, głosują na PiS
    Według sondażu firmy Polister dla Super Expressu, ponad 50% młodych ludzi w przedziale wiekowym 18 do 24 lat, popiera Prawo i Sprawiedliwość, 16% Platformę Obywatelską,8% Lewicę, a tylko 3% PSL. O czym to świadczy? A o tym że młodzi ludzie , mają dosyć PO -spolitych oszustów i ich "zielonej wyspy " i całkowicie odrzucają, kumotrow z PSL, który w sondażu dla TVN, ma 4% poparcia w wyborach do Sejmu.Może się uda wreszcie ,tą zieloną mafie wyrzucić z polskiego parlamentu.
    autor: Gosc

    (27 września 2019 08:49)
    Odsłuchałem wywiad z posłem Ż– poza tym, że niewiele zrozumiałem, mam otwarte pytanie do zwolenników Koalicji (bo PO już nie ma) Poseł Żmijan mówi o przerwaniu języku nienawiści. Czy ktoś w ostatnim czasie usłyszał z ust PiS-iorków – „wytniemy watahy”, „szkodniki”, i wiele innych epitetów. Czy ktoś widział zachowanie Jachiry i może wskazać na odpowiednik osoby z PiS?
    autor: gość

    (27 września 2019 07:30)
    A Źmijan, po jaką cholerę lezie do Sejmu? Pierdziec w stołek kolejne 4 lata? Ten prozniak, nic nie zrobił dla miasta i mieszkańców.
    autor: Gosc

    (26 września 2019 20:42)
    Mowi sie ze jak Jarka zabraknie to PiS sìę rozpadnie... Ja widze ze bez Tuska PO sie rozwaliło. Zlepek ludzi, większości przypadowych, zadymiarzy. Po co idzie do sejmu Jachira? Robić zadyme, obrażać itd. A co na to schetyna?
    autor: Pos

    (26 września 2019 18:12)
    Mateusz M mówił coś o zapierdalaniu za miskę ryżu - hi hi hi, oni wszyscy są dobrzy przed wyborami, ludzie żryjcie się dalej to zaplanowane przez specjalistów od wizerunku za grubą kasę zresztą!!!
    autor: gość

    (26 września 2019 16:38)
    Platforma Obywatelska, o nas mieszkańcach wschodu mówiła : ch.j tam z Polską wschodnią i dzisiaj, członek tej partii Stanisław Źmijan śmie prosić o głosy wyborców? Niedoczekanie wasze PO -spolici oszuści
    autor: Gosc

    (26 września 2019 16:23)
    Czytelniku przypomnij sobie ile razy musiałes dziadować za czasow PO? Ilu znajomych wyjechało do Irlansii? Niemiec? Angii? Ile razy powiedziano ci - kryzys -? na zielonej wyspie
    autor: gość

    (26 września 2019 12:31)
    Zmijanowi mówimy NIE
    S.Źmijan, PO - dryguje PO -dskakuje , ale elektoratu nie zwojuje. Już czas i.pora, wywalić pana Stacha ze dwora 2to znaczy z Sejmu.
    autor: Gosc

    (26 września 2019 07:52)
    Co może konkretnego, przedstawić S.Żmijan? Budowę tym razem ubojni świń? Bo przecież ogromne chlewnie już powstają dzięki niemu i jego kolegom z PO.a ubojnia kurczaków juz funkcjonuje na zgubę mieszkańców.
    autor: Gosc

    (26 września 2019 07:52)
    To nie jest elektorat PO.Większość tych pań przyszła bo chciała zobaczyć na żywo medialną osobę,a części zafundowano darmową wycieczkę więc skorzystały.W końcu na emeryturze ma się dużo czasu.
    autor: Gość

    (25 września 2019 21:54)
    Tak jest w całej Polsce, na spotkania z przedstawicielami POKO, praktycznie nikt nie przychodzi.PO -spolici oszuści nie mają nic do zaproponowania ludziom, nawet programu.
    autor: Gosc

    (25 września 2019 21:13)
    Spotkanie w Przychodach
    Czy wiecie ilu mieszkanców Przychód przybyło na "wielkie spotkanie"? Bardzo dużo, bo dwie Panie. P.Wojta teściowa i p. Sołtys również teściowa.
    autor: Mieszkaniec Przychód

    (25 września 2019 10:28)
    Szkoda, że poseł nie przywiózł koleżanki do Międzyrzeca.Czyżby wstydził się smrodu jaki zafundowali nam jego koledzy
    autor: G

    (25 września 2019 09:40)
    Haidar z PO chce odbierać ubogim 500+
    Wypowiedź R.Haidara dla RMF, w programie Roberta Mazurka : "jeżeli ktoś w rodzinie, będzie zarabiał 2500 tys.złotych, to 500+ należy mu odebrać " Ludzie i to ma być przedstawiciel naszego regionu w Sejmie? Człowiek który agituje za adopcja dzieci przez homoseksualistów i odbieraniem 500+ Rozumiem że Stanisław Zmijan, również z PO, popiera postulaty Haidara ?
    autor: Gosc

    (25 września 2019 09:23)
    Z wizyty SASINA - wicepremiera można było tylko foto zobaczyć. W tym przypadku, przeczytać jaka to Pani miła i program jej partii - niezależne media.
    autor: gość

    (25 września 2019 09:06)
    Platforma kłamie
    Haidar, obecnie z Platformy Obywatelskiej jest za adopcja dzieci, nie przez mężczyzn jak napisałeś, ale przez zboczonych homoseksualistów, a to jest różnica. Źmijan jest natomiast, przeciwny min.religii w szkole, pan Stanisław, to Próżniak nic nie zrobił dla naszego miasta, oprócz sprzedaży jednej z miedzyrzeckich firm. Na czym ucierpiało wiele ludzi.
    autor: Gosc

    (25 września 2019 08:52)
    JA NA MIEJSCU TYCH PAŃ PRZYNIÓSŁBYM PASKI EMERYTUR, RENT ITD. I ZAPTAŁ SIĘ CO W TEJ SPRAWIE ZROBILI PRZEZ 8 LAT I ZAMIERZJĄ ZROBIĆ PRZEZ NASTĘPNE 4. Chodzicie i pozujecie do zdjęć, a nie macie odwagi "powiedzieć" w twarz że dziadujecie, że musicie dorabiać, okradać i się oszukiwać by przeżyć na godnych warunkach.
    autor: gość

    (25 września 2019 08:49)
    Panie i Panowie z PO? proponujecie dialog i zgodę. Proponujecie nam rozmowy, rozmowy, rozmowy, zgodę - tak przez cztery lata. a co z naszymi portfelami? Tzn. nie ważny jest program? wysokość podatków? polityka zagraniczna? służba zdrowia? wymiar sprawiedliwości? Hajdar jest za adopcją dzieci przez mężczyzn. Wprowadzeniem progu dla 500+. Pan Żmijan mówi na ten temat nieco odmiennie. Q więc o co chodzi? kto tu z gogo robi debili?
    autor: gość

    (25 września 2019 08:48)
    Szkoda, że posłowie są aktywni tylko przed wyborami.Gdzie byli dotychczas? Wybory powinny odbywać się co rok, wtedy skończyłoby się ich próżniactwo
    autor: Gość

    (25 września 2019 07:45)
    PO-spolici oszuści
    OBŁUDA! w Wykonaniu PO-splitych oszustów! Źmijan, nawet Kidawa ci nie pomoże, nie dostaniesz się do Sejmu
    autor: Gosc

    reklama | ogłoszenia | regulamin | kontakt | wersja desktop

    «Weather forecast from Yr, delivered by the Norwegian Meteorological Institute and NRK»

    Copyright 2020 © Międzyrzec.info
    Lokalny portal informacyjny