Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania. Klikając "Zgadzam się" wyrażasz zgodę na "Politykę Prywatności" i używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Ogłoszenia
5.8°C
Kontakt
miasto Międzyrzec Podlaski

Procesje w całym mieście

10 czerwca 2020 17:02 | autor: redakcja

Tegoroczna uroczystość Bożego Ciała wypada 11 czerwca. Tego dnia w każdej międzyrzeckiej parafii odbędzie się uroczysta procesja. Przed południem należy spodziewać się utrudnień w ruchu.

Jedynie w parafii św. Mikołaja procesja przejdzie do czterech ołtarzy ustawionych wokół kościoła. Msza św. połączona z procesją rozpocznie się o godz. 10.

W parafii św. apostołów Piotra i Pawła o godz. 8 odprawiona zostanie msza św., a po niej wierni wyruszą w procesji ulicą Lubelską, Partyzantów, Podrzeczną i Listopadową.

W parafii Chrystusa Króla msza św. rozpocznie się o godz. 10. Procesja przejdzie ulicami Prymasa Stefana Wyszyńskiego, Balladyny, Leśną i Kordiana.

W parafii św. Józefa uroczystość rozpocznie się o godz. 10.30. Trasa procesji będzie wiodła przez Plac Jana Pawła II oraz ulicę Lubelską, Warszawską i Nassuta.

W wielu kościołach kapłani przypominają wiernym o epidemii i apelują o przestrzeganie zaleceń sanitarnych, szczególnie dotyczących zachowania odstępów i zasłaniania ust i nosa.

REKLAMA
Dodaj swój komentarz:
  • captcha
  • Komentarze zawierające treści powszechnie uznane za obraźliwe lub niecenzuralne zostaną usunięte
    (24 czerwca 2020 21:13)
    ...
    Pytasz jakimi normami się kierują. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, bo każdy ma swoje indywidualne normy. Ale uogólniając, ludzie wierzący są i będą atakowani dopóty, dopóki religia nie zaprzestanie wchodzenia z butami w życie osób areligijnych. Kler aż nadto pozwolił sobie do ingerowania w politykę, prawo, biznes, że ludzie zaczęli widzieć czym podszyta jest "wiara". Religia zaczęła uzurpować sobie prawo do niemal całkowitego kształtowania życia moralnego w Polsce, co wcale nie dziwi, wylewa ogromną agresję wśród ludzi, którzy z kościołem związani nie są. To przecież oczywiste. A czego takie osoby mogą chcieć... podam prosty przykład... procesje nie pod oknami, a wokół kościoła. Być może gdyby kościół zajął się tylko krzewieniem wiary, tak wiele osób nie odchodziło by od niego.
    autor: ...

    (18 czerwca 2020 22:52)
    Do dyskusji
    Na takiej samej zasadzie jak "wyznawcy" ideologii, myśli politycznych nie zaprzestaną nas raczyć w mediach swoimi słusznymi racjami - każdy (niemal każdy) ma obecnie prawo do afirmacji (w granicach rozsądku i bez naruszania prawa i aktualnie w danym kraju przyjętych norm) swoich poglądów i sympatii. Chrześcijanie dodatkowo mają obowiązek niesienia dobrej nowiny. Co kończy się to tym, że w krajach o korzeniach chrześcijańskich misjonarzy i tych co otwarcie przyznają się do wiary opluwa się, wyśmiewa się, a w regionach "nowych" - zabija się. Aktualnie większość chrześcijan, a w szczególności katolicy najchętniej zapomnieliby o tym obowiązku. No bo kto chce być wyśmiewany (poprawność polityczna nawet nie pozwala na to się oburzać) lub kto by chciał umierać za wiarę? Problemem dla wierzących chrześcijan nie są muzułmanie, którzy jasno deklarują swoje poglądy (oni też się za jakiś czas "wyszumią" i będą bardzo poprawni politycznie jak chrześcijanie), w wierzących zmieszanie wywołują osoby często wychowane w kulturze zachodniej, ideologii chrześcijańskiej, którzy atakują osoby jawnie deklarujące wiarę w Boga. Kim oni są, jakimi normami się kierują i czego od nas chcą?
    autor: Katolik

    (18 czerwca 2020 20:14)
    ...
    Sam odpowiedziales sobie na dużo pytań... religia kwestie wiary i tego co jest istotne formułuje na nowo z biegiem czasu. Tylko czy to jest już ta sama wiara? Jeżeli dopasowujemy wiarę do aktualnych trendów to jaki jest jej sens? Każdy człowiek ma naturalnie wrodzoną moralność i wcale nie potrzeba religii aby być dobra istota. Religia zamyka horyzonty i wkłada nas w ramy z których ciężko wyjść. Katolicy dojrzeli mówisz, ok, zgadzam się. W takim razie dlaczego w chrześcijańskim świecie jest taka pogarda dla islamu. Ta religia też ma teraz swój czas dojrzewania. Ad rem. Gdyby wszystkie religie zamknęły zakres swojego funkcjonowania do swoich murów świat z pewnością byłby bardziej miłym miejscem. Po co procesje, czy uliczne modły muzułmanów. Nie uważasz, że szacunkiem dla innych było by sprowadzenie religii do własnych czterech ścian oraz własnych miejsc kultu?
    autor: ...

    (18 czerwca 2020 18:15)
    Do dyskusji
    Piszesz "samo zło" a cytujesz tylko wyjątki, które jak sam przypominasz były "popularne" we wczesnym średniowieczu, i w cheścijaństwie, i wśród żydów wcześniej. Teksty się nie zmieniły, ale chrześcijanie i w tym katolicy "dojrzeli". Wybierają inne fragmenty, a teolodzy odkrywają w nich nowe wartości, zgodne z duchem czasu, nie podważając przy tym istoty kanonu wiary. Czy kiedyś wybiorą inne - kto to wie. Można jedynie być pewnym obserwując 2000 lat historii, że nie wyjdą "przed szereg" współczesnym im etykom (w tym niewierzącym). Pewnych zachowań nie zmienią, bo ogólne kanony tego zabraniają - ciężko chrześcijanina namówić do ludożerstwa, ale przez palce patrzy się tak naprawdę na zabijanie nienarodzonych, tak jak w średniowieczu na palenie czarownic. Dlaczego, bo wszystkim aktualnie jest tak wygodnie, i wierzącym i niewierzącym.
    autor: Katolik

    (18 czerwca 2020 13:10)
    ...
    I tak, żebyś nie musiał długo szukać, pierwsze z brzegu... Księga Powtórzonego Prawa 13:7-12 Jeśli cię będzie pobudzał skrycie twój brat, syn twojej matki, twój syn lub córka albo żona, co na łonie twym spoczywa albo przyjaciel tak ci miły, jak ty sam, mówiąc: «Chodźmy, służmy bogom obcym», bogom, których nie znałeś ani ty, ani przodkowie twoi - jakiemuś spośród bóstw okolicznych narodów, czy też dalekich od jednego krańca ziemi do drugiego - nie usłuchasz go, nie ulegniesz mu, nie spojrzysz na niego z litością, nie będziesz miał miłosierdzia, nie będziesz taił jego przestępstwa. Winieneś go zabić, pierwszy podniesiesz rękę, aby go zgładzić, a potem cały lud. Ukamienujesz go na śmierć, ponieważ usiłował cię odwieść od Pana, Boga twojego, który cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli. Cały Izrael, słysząc to, ulęknie się i przestanie czynić to zło pośród siebie. Rzymski katolicyzm jest tak samo pokojowy jak islam. To samo zło.
    autor: ...

    (18 czerwca 2020 13:07)
    ...
    Założeniem każdej religii jest miłość i dobro, więc skąd się w wyznawcach różnych religii ono bierze? Skoro na tapetę bierzemy rzymski katolicyzm to gdzie w nowym testamencie jest napisane, żeby nienawidzić innych ludzi? A zobacz co robi kler, pomimo, że wśród siebie mają niejednego homoseksualistę. A idźmy dalej... mówisz, że nie ma nienawiści w rzymskim katolicyzmie, weź do ręki stary testament, zobacz ile tam jest nienawiści, bólu i cierpienia. Odpowiesz mi zapewne, że na starym testamencie bazują żydzi. Tak,zgodzę się, ale rzymski katolicyzm z tego się wywodzi i jedna i druga księga Was dotyczy. Kościół bardzo wybiórczo uczy Was tego co jest napisane. Czasami mówi, że coś należy czytać wprost, a czasami jako metaforę. Ale nie ma wykładni co jak czytać więc Twoja religia opiera się na wybieraniu tego co nam bardziej pasuje. W 21 wieku bardziej pasuje nam miloscierdzie i pokój, A w 11 wieku bardziej pasowało wyżynanie ludzi w pień w imię boże.
    autor: ...

    (18 czerwca 2020 01:16)
    Religia to nie zło. Złem są luzie którzy niewłaściwie interpretują religie, ale i inne teksty/komunikaty. W Religi Rzymskokatolicka nie znajdziesz nienawiści. Czy potrafisz pojąć coś bardziej przyziemnego - miłość? niekiedy pozbawionej logiki, oczu lub rozsądku?
    autor: gość

    (17 czerwca 2020 23:46)
    Wczoraj ponad 400 , dzisiaj ponad 500 koronki. Nic się nie dzieje, Polacy nic się nie staoo. Pisiorki - Duda, Po - Trzskowski. "Zabawa" trawa, świat się kręci a my z nim. Do gościa poniżej: tu nie chodzi o religię, tu chodzi o władzę i o grubą kasę i nikt się nie będzie wachał wykorzystać wszelkie możliwe środki do osiągnięcia celu, czyli zwycięstwa, koszty społeczne się nie liczą, liczy się wygrana i włądza!!!
    autor: gość

    (17 czerwca 2020 19:36)
    ...
    Agresja- tak. Zawsze. Do każdej religii. Najgorsze co spotkało świąt to właśnie religia, każda jedna, bez wyjątku. Niewiedza? Możemy porozmawiać merytorycznie, ale z samej istoty rozmowa o religii nie ma sensu, bo religia jest z samej esencji treści pozbawiona logiki. Wklejanie cytatów pobranych z Wikipedii to jest wiedza, super. Niech tak będzie. Zgadzam się, że można traktować takie procesje jako element folkloru, ale po co? Mogę, nie muszę. Polska nie jest krajem wyznaniowym.
    autor: ...

    (17 czerwca 2020 19:29)
    ...
    Naszym dziedzictwem jest wiara rodzima, to tak dla przypomnienia.
    autor: ...

    (12 czerwca 2020 16:17)
    Jestem po wrażeniem wiedzy i umiejętności przekazu. Tak właśnie trzeba przypominać nasze dziedzictwo a nie ośmieszać się niewiedzą i ągresją, BRAWO.
    autor: gość

    (12 czerwca 2020 14:03)
    Boże Ciało - święto oryginalne
    "Boże Ciało" nie zostało ustanowione, jako "zastępstwo" jakiegoś innego święta obchodzonego na terenach Polski w okresie przed przyjęciem chrześcijaństwa. W Polsce zaczęto obchodzić je dopiero ok. 1320 r. i przyszło z zachodu Europy, gdzie proces "wchłaniania" dawnych świąt, rytów został już dawno zakończony. Ustanowienie święta "Bożego Ciała" było, można powiedzieć, pokłosiem wewnętrznych sporów o istotę i znaczenie hostii - czy ma ona jedynie znaczenie symboliczne, czy też jest faktycznym uosobieniem Chrystusa - po przeistoczeniu podczas Eucharystii. Wgrała teza o "substancjalnej obecności Chrystusa w eucharystii". Jak już to uzgodniono, to wierni zaczęli wręcz "żądać" możliwości oglądania ciała Chrystusa, jego adorowania. I tak do mszy wprowadzono ryt podniesienia, a po widzeniach św. Julianny z Cornillon z czasem ustanowiono święto, w trakcie którego, w sposób szczególny, podkreśla się znaczenie "przenajświętszego sakramentu" - "Bożego Ciała". Adoracja i same święto unaoczniło w sposób szczególny narastający w średniowieczu od wielu lat problem - wierni coraz rzadziej przystępowali do komunii. Teraz dodatkowo powszechnie zaczęli wyznawać, że adorowanie jest prawie równe z przyjmowaniem komunii i sobie udział we eucharystii "odpuszczali". Powszechne było wychodzenie z kościoła jeszcze przed sakramentem eucharystii - bardzo wygodne nie? Typowe dla nas chrześcijan - wierzyć i praktykować, ale tylko tak jak nam jest wygodnie. Pewno dla tego najpierw jest msza z eucharystią a potem procesja - większość wiernych by nawiała po procesji.
    autor: Uczestnik procesji

    (12 czerwca 2020 14:01)
    Popieram przedmówcę.
    autor: gość

    (12 czerwca 2020 13:10)
    Prawo do legalnej działaności cd.
    Reasumując. Procesje odbywają się w dzień, są uzgodnione ze służbami porządkowymi i pod ich nadzorem, więc są to legalne zgromadzenia i dla postronnego obserwatora powinny stanowić tylko ciekawostkę (może nawet atrakcję) etnograficzną. Nie bardzo rozumiem czemu wywołują takie negatywne emocje. Polecam obejrzeć sobie www.youtube.com/watch?v=uqdmmC3YX08 tam są dopiero "odjechane" procesje.
    autor: Uczestnik procesji

    (12 czerwca 2020 13:08)
    Prawo do legalnej działaności
    Płacę podatki, tak jak przedmówca i chcę mieć prawo do swobodnego udziału w zorganizowanej procesji - religijnej manifestacji wiary lub po prostu przynależności do określonej wspólnoty, grupy ludzi, niech każdy nazwie to po swojemu. ZAPYTAM PRZEWROTNIE. Wyścigi ulicami miasta na rowerach, rolkach, czy zorganizowane biegi są ok., tak? Nikt nie zgłasza sprzeciwu na takie manifestacje - zdrowego stylu życia - a przecież uczestnikami takich biegów są tylko nieliczni mieszkańcy naszego miasta. Reszta niekoniecznie się z nimi identyfikuje - znaczna część rzekłbym nawet jest biernie przeciwna propagowanym tam ideałom (sam bym zrzucił parę kilo, ale w sumie wolę popatrzeć, jak inni się umartwiają ;-).
    autor: Uczestnik procesji

    (12 czerwca 2020 11:20)
    Do ...(12 czerwca 2020 10:03:05)
    Śpiewaj sobie jeżeli Ci ulży. Jak widać jesteś przeciw wierze ale bez niej nie możesz żyć. Świadectwo sobie wystawisz w ten sposób. Nikt Ci nie zabroni robić z siebie wywrotowca.
    autor: Normalny

    (12 czerwca 2020 10:03)
    ...
    Normalny... chcecie wierzyć, to wierzcie sobie spokojnie w gadające węże, dziewice, które rodzą dzieci i inne rzeczy, nic mi do tego... Ale na całe szczęście Polska nie jest jeszcze krajem wyznaniowym więc zamknijcie się ze swoją dobrą nowiną w swoich murach. Idąc Twoim tokiem rozumowania rozumiem, że w niedzielę idąc obok kościoła mogę śpiewać co mi tylko przyjdzie do głowy na głos? Przecież to tylko chwilka i pójdę sobie dalej
    autor: ...

    (12 czerwca 2020 09:48)
    ...
    Tak bez maseczek? A co na to Policja? Mają materiał dowodowy na tacy.
    autor: GRD

    (12 czerwca 2020 08:59)
    autor: ... z (12 czerwca 2020 05:36:07)
    Człowieku, nie wiesz czy dożyjesz jutra a chcesz mścić się za rok za to, że przez kilka minut koło Ciebie słychać ludzki głos. Człowiecze marny.
    autor: Normalny

    (12 czerwca 2020 08:16)
    Jaki artykuł zniknął ??
    autor: gość

    (12 czerwca 2020 05:36)
    ...
    W przyszłym roku obiecuję sobie kupić dobre głośniki, jak znowu będą mi maszerować pod oknem muzykę włączę najgłośniej jak się da. Miejsce religii jest w kościele i niech wokół niego maszerują jeżeli chcą. Ja im w niedzielę w niczym nie przeszkadzam, więc żądam tego samego.
    autor: ...

    (11 czerwca 2020 22:47)
    Super
    Budujące jest to, ze te artykuły i komentarze czytają też rozsądni i inteligentni ludzie jak przedmówca.
    autor: gość

    (11 czerwca 2020 22:30)
    do czytelnik
    Tak admin dba o treść komentarzy, tobie można pluć w twarz bo piszesz prawdę a jak piszesz prawdę to jesteś "niewygodny" !
    autor: gość

    (11 czerwca 2020 22:18)
    Do gościa z 8:48, Niemoc rodzi przemoc.Żałosne że tylko na tyle Cie stać?Ale świetnie wpasowujesz się w hejterski styl, z braku kontrargumentów atak na komentującego.
    autor: czytelnik

    (11 czerwca 2020 21:58)
    I co zrobiła policja? Może menda jak piszesz a może dziewczyna po prostu myśli głową a nie nogami, ale teraz już pewnie następnym razie oleje to bo tylko wyszła na głupa !
    autor: gość

    (11 czerwca 2020 21:28)
    Jaką trzeba być men dą, by będąc samej w kościele , nagrać smartfonem za dużą liczbę ludzi w kościele w stosunku do zaleceń i następnie powiadomić policję. Miało to miejsce w międzyrzeckiej parafii a zrobiła to dziewczyna.
    autor: bbb

    (11 czerwca 2020 21:26)
    Jaką trzeba być men dą, by będąc samej w kościele , nagrać smartfonem za dużą liczbę ludzi w kościele w stosunku do zaleceń i następnie powiadomić policję. Miało to miejsce w międzyrzeckiej parafii a zrobiła to dziewczyna.
    autor: bbb

    (11 czerwca 2020 15:24)
    Takie tam
    Kolejne święto ustanowione w "zastępstwie" święta pogańskiego - Kupały.
    autor: Heheszki

    (11 czerwca 2020 08:48)
    Żaden stół. Najwyraźniej wziąłeś rozbieg i uderzyłeś głową w ścianę.
    autor: gość

    (11 czerwca 2020 08:15)
    Co za agresja?Uderz w stoł a nożyce się odezwą ;0)))
    autor: Czytelnik

    (10 czerwca 2020 19:29)
    Tobie mózg zanika.
    autor: gość

    (10 czerwca 2020 19:21)
    Co się dzieje?
    Coraz lepsza ta cenzura, teraz znikają całe artykuły :))))
    autor: czytelnik

    reklama | ogłoszenia | regulamin | kontakt | wersja desktop

    «Weather forecast from Yr, delivered by the Norwegian Meteorological Institute and NRK»

    Copyright 2020 © Międzyrzec.info
    Lokalny portal informacyjny