Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania. Klikając "Zgadzam się" wyrażasz zgodę na "Politykę Prywatności" i używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Ogłoszenia
8.3°C
Kontakt
Region

Słabo się szczepimy

8 lipca 2021 20:00 | autor: redakcja

Województwo lubelskie jest na przedostatnim miejscu w kraju pod względem liczby osób, które w pełni zaszczepiły się przeciwko COVID-19. Najlepszy wynik w regionie ma Lublin, a trzecia od końca na tej liście jest gmina Międzyrzec Podlaski.

Lublin ma 43,5% w pełni zaszczepionych mieszkańców i najlepszy jak dotąd wynik w regionie (147 236 osób). Na drugim miejscu są Puławy - 42,1% w pełni zaszczepionych (19 755 osób), a na trzecim Włodawa – 42% (5420). Listę zamyka gmina Serniki – 17,1% zaszczepionych (841). Na trzecim miejscu od końca jest gmina Międzyrzec Podlaski – 18,4% (1919).

W Białej Podlaskiej w pełni zaszczepiło się 36,1% mieszkańców (20 571). W powiecie bialskim pod względem szczepień najlepiej wygląda Terespol, który ma 37,6% zaszczepionych (2050).

Na liście gmin powiatu bialskiego Międzyrzec Podlaski zajmuje siódme miejsce z wynikiem 30,8% osób w pełni zaszczepionych (5130). Przedostatnia na tej liście jest gmina Drelów – 24,3% (1286), a ostatnia gmina Międzyrzec Podlaski – 18,4% (1919).

Szczepienia w Międzyrzecu Podlaskim
Liczba ludności: 16 667
Pacjenci zaszczepieni przynajmniej jedną dawką: 6313
Pacjenci w pełni zaszczepieni: 5130
Procent pacjentów zaszczepionych pełną dawką: 30,8%
12-19 lat: 195
20-39 lat: 1212
40-59 lat: 1992
60-69 lat: 1502
70+ lat: 1412

Szczepienia w gminie Międzyrzec Podlaski
Liczba ludności: 10 426
Pacjenci zaszczepieni przynajmniej jedną dawką: 2562
Pacjenci w pełni zaszczepieni: 1919
Procent pacjentów zaszczepionych pełną dawką: 18,4%
12-19 lat: 86
20-39 lat: 558
40-59 lat: 909
60-69 lat: 498
70+ lat: 511

Szczepienia w gminie Drelów
Liczba ludności: 5271
Pacjenci zaszczepieni przynajmniej jedną dawką: 1474
Pacjenci w pełni zaszczepieni: 1286
Procent pacjentów zaszczepionych pełną dawką: 24,3%
12-19 lat: 41
20-39 lat: 262
40-59 lat: 447
60-69 lat: 329
70+ lat: 395

Dodaj swój komentarz:
  • captcha
  • Komentarze zawierające treści powszechnie uznane za obraźliwe lub niecenzuralne zostaną usunięte
    (15 lipca 2021 11:17)
    Te szczepionki to już obsesja. Przestańcie juz pieprzyć tyle o tym bo się nie da słuchać!
    autor: gość

    (15 lipca 2021 07:09)
    Dajcie spokój, tu o życie ludzkie chodzi. Ci którzy się nie szczepia, narażają inne osoby i swoich bliskich, na utratę zdrowia a nawet życia.
    autor: Gość

    (14 lipca 2021 23:17)
    Jestem kobietą ale z tą dziczą z manifestacji nigdy się nie utożsamię. Gdyby to nie była dzicz to policja by ich nie gazowała. Pozdrawiam wszystkich
    autor: gość

    (13 lipca 2021 22:06)
    Heheszki Tobie coś zaszkodziło, zjadłeś coś niestrawnego? Policja też nie jest pisowska, sama z siebie nie tak dawno baby na ulicach większych miast gazowała, nie wspomnę o Straży Granicznej, czy Pożarnej, CBA, ABW. Kto te służby "urobił na własne kopyto" i kto tym kieruje?
    autor: gość

    (13 lipca 2021 19:38)
    m.youtube.com/watch?v=Fo9RJzaLdb8&ucbcb=1
    autor: gość

    (13 lipca 2021 17:37)
    Takie tam
    Wojsko Polskie jest polskie a nie "pisowskie" czy jakieś tam inne. Poza tym co ma PiS oraz szczepionki do tego, że służę? Podałem przykład nagonki na szczepienie się. Nagonki, która ma słabe argumenty i coś jest jej powodem ale na pewno nie jest to nasze dobro, wbrew pozorom. Szanowny Przedmówco, komentarz nie na miejscu i nie na temat.
    autor: Heheszki

    (13 lipca 2021 16:57)
    To po co służysz w tej "pisowskiej armi", zmień robotę i nikt do niczego nie będzie cię zmuszał
    autor: gość

    (13 lipca 2021 13:50)
    Takie tam
    HIHOT - popieram! W Wojsku Polskim też "nie ma" przymusu ale cały czas straszą, że na kursy wysyłać nie będą, awansować nie będą i kontraktów przedłużać szeregowym też nie będą. W systemie SEW (system ewidencji wojskowej) odhaczone jest kto po, kto w trakcie a kto nie chce. Dziwna sprawa ogólnie. Zero logicznych argumentów, żołnierze mają się szczepić i basta. Oczywiście zrobią to już "dobrowolnie" bo nikt odpowiedzialności za to nie weźmie na siebie. Znając życie i realia - kasa i tyle. Ktoś komuś coś ...
    autor: Heheszki

    (13 lipca 2021 13:32)
    Dokładnie Hihot masz racje w tv tylko o jednym trąbią.
    autor: gość

    (13 lipca 2021 11:50)
    Popieram HIHOTA i pozdrawiam.
    autor: Gość

    (13 lipca 2021 11:30)
    Jak nie zmusza??? W mediach już tej nagonki nie da się słuchać. Tylko dziwnie że o leczeniu i lekach na wirusa ani słowa, tak jak by komuś nie na zdrowiu społeczeństwa zależało a na wciśnięciu jak najwięcej szczepionek.
    autor: HIHOT

    (12 lipca 2021 22:32)
    Ble ble ble
    Mlicie ozorami jak stare baby ! Każdy ma swój rozum , wie co robi , po co to przekomarzanie się. Nikt nikogo do niczego nie zmusza, wolny kraj, wolni ludzie
    autor: gość

    (12 lipca 2021 22:11)
    Ludzie ogarnijcie się. Szprycowanie się tym ścierwem nic nie pomoże. Do tego jeszcze są powikłania
    autor: gość

    (12 lipca 2021 20:49)
    Odpowiedź
    Nie obawiam się, po szczepieniu już nie.
    autor: Gość

    (12 lipca 2021 19:11)
    Do poprzedniczki
    Cóż za poświęcenie.Proszę wyjaśnić nieinteligencji dlaczego osoby zaszczepione tak bardzo obawiają się o swoje zdrowie, czyżby zaczęły wątpić w cudowną moc preparatu zwanego szczepionką?
    autor: Gość

    (12 lipca 2021 17:48)
    do ...
    No i bingo, już widać, że ukończone dwa kierunki studiów nie są gwarantem bystrości. W mojej wypowiedzi nie ma nic co zdradzałoby moją płeć. I nie udało się zgadnąć bo jestem kobietą. I owszem, mogę brać udział w eksperymencie medycznym, bo robię to dla moich i być może Pańskich dzieci. Znowu mają siedzieć w domach i udawać kształcenie?
    autor: Gość

    (12 lipca 2021 16:06)
    On
    Już się zaszczepił i nie może tego odkręcić więc będzie tutaj wylewał swój jad i obrażał innych mając się za jakąś wybitną inteligencję. Brawo!
    autor: N

    (11 lipca 2021 15:16)
    ...
    Poziom wykształcenia i inteligencji odpowiada poziomowi szczepienia... mhmmm, cos się chyba Panu pomyliło. Szczepionka, żeby była sprawdzona i stabilna potrzebuje około 8-10lat. Teraz bierze Pan udział w eksperymecie medycznym. Nie trzeba być zbyt inteligentnym żeby to zrozumieć. Ale żeby nie było, odpowiem na zarzut porównania poziomu szczepień do poziomu inteligencji. Mam ukończone dwa kierunki studiów, więc jako takie wykształcenie mam, czy jestem inteligentny... trudno powiedzieć, są głupsi, są mądrzejsi, czy mam zamiar się szczepić... kategorycznie NIE! Pana porównanie jednego z drugim jest conajmniej śmieszne.
    autor: ...

    (11 lipca 2021 15:11)
    Do poprzednika
    Brawo!!!!!!!!!
    autor: Gość

    (11 lipca 2021 14:14)
    Być głupcem i zdawać sobie z tego sprawę jest lepsze jak być głupcem i uważać się za inteligentnego.
    autor: gość

    (11 lipca 2021 13:26)
    Pierwsi, którzy zaszczepili się w Polsce, co prawda na "lewo", to byli aktorzy, celebryci i politycy związani z Platformą Obywatelska. Oni chyba idiotami nie są?
    autor: Gość

    (11 lipca 2021 12:29)
    A ja wierzę w naukę a nie internet, jestem po szczepieniu i cieszę się z tego. Wcale nie przejmuję się tymi bzdurami, które być może będą napisane do mojego komentarza. Nikt inteligentny nie napisze krytycznie. Ogólnie mam wrażenie, że poziom szczepień idzie w parze z poziomem inteligencji i wykształcenia. A ciemnota nadal pozostaje ciemnotą, nikt im nie każe się szczepić itp...
    autor: gość

    (11 lipca 2021 11:28)
    Do ABC
    Wszystko się zgadza co piszesz, tylko odnośnie COVID ,WHO by COVID nazwać pandemią zmieniło definicję pandemii obniżając 10 krotnie próg zachorowań .Nasi experci rok temu twierdzili całkowicie co innego jak obecnie. Szczepionka miała chronić na całe życie, jedną dawka lub dwoma w zależności od rodzaju, okazuje się że nie. W jednym kraju jest szczepienie danym preparatem dozwolone ,w innym nie , do tego nahalna ptopaganda , straszenie itp . Ludzie widzą że to się kupy nie bardzo trzyma , dlatego mają wątpliwości i rezygnują ze szczepień
    autor: HIHOT

    (11 lipca 2021 11:19)
    Pozdrawiam czubów którzy się zaszczepili...
    autor: gość

    (11 lipca 2021 00:18)
    Słabo się szczepimy
    Kto robił te wyliczenia? Międzyrzec- liczba mieszkańców 16 667 a wyliczenia dotyczą zaszczepionych w wieku od 12 lat. Czyżby w naszym mieście nie było dzieci poniżej tego wieku( nie podlegają szczepieniu. Należało podać LICZBA MIESZKAŃCÓW W WIEKU PONAD 12 lat! Ponadto podano, że w pełni zaszczepionych jest 5 130 osób, natomiast w podziale na grupy wiekowe jest to już 6 613 osób tj. zaszczepionych jedną dawką. Redakcjo Międzyrzec Info- wstyd, wstyd i brak profesjonalizmu!
    autor: mieszkaniec

    (10 lipca 2021 20:52)
    do JOLANDY i GOSCIA
    Szanowna Jolando osoby zaszczepione lub, które przechorowały stanowią barierę w rozprzestrzenianiu się wirusa. W celu zasięgnięcia dokładniejszej wiedzy odsyłam do literatury naukowej z zakresu immunologi oraz epidemiologi. Szanowny GOSCIU każda czynność medyczna obarczona jest możliwością powikłań. Zasięgnij wiedzy ile ludzi żyje dzięki szczepionkom i nie chodzi mi o szczepionkę na COVID. Każde szczepienie pociąga za sobą ryzyko powikłań.
    autor: abc

    (10 lipca 2021 19:56)
    abc
    Abc, napisałeś, na 100 zaszczepionych 10 zachoruje. Statystycznie zachorowalność na COVID jest 5% , to znaczy na 100 choruje pięciu, szczepieni czy nie. To wytłumacz mi sens szczepienia ?, albo coś nie jarzę?
    autor: Jolanda

    (10 lipca 2021 19:32)
    abc
    Myśląc twoim tokiem, to jak dostaniesz powikłań poszczepiennych to też do szpitala nie idz , bo za zakrzepy z własnej woli, też ludzie nie chcą płacić.
    autor: gość

    (10 lipca 2021 17:51)
    Jeden mądrzejszy od drugiego, szczepienie nie jest obowiązkowe, nie chcesz nie szczep się ale gdy zachorujesz nie idź do szpitala leczyć się. Szczepionka ma skuteczność ok 90 % na 100 zaszczepionych 10 zachoruje. Naukowcy czerpią wiedzę z modeli matematycznych a one na chwilę obecną pokazują 4 falę. Im więcej ludzi będzie miało przeciwciała tym wirus wolniej będzie się rozprzestrzeniał.
    autor: abc

    (10 lipca 2021 16:44)
    Kto tu pisze że Covida nie ma ? Piszą że te szczepionki to o kant pobić
    autor: gość

    (10 lipca 2021 16:40)
    Do ja
    Masz jakieś argumenty, czy tylko płaskoziemcy i ciemnogród?? Jakoś tak się dziwnie składa ,że gdzie najwięcej zaszczepionych, tam i zachorowalność największa. Nie pisać mi tu że to niezaszczepieni chorują ,bo Izrael wyszczepił 90 % mieszkańców ,zostały tylko dzieci a zachorowalność największa na świecie. To ty jesteś ślepy, głuchy albo z ciemnogrodu ??
    autor: HIHOT

    (10 lipca 2021 16:21)
    Brawo WY !!!
    Krótko - znam Panią z miasta Międzyrzec która twierdziła że ten covid to ściema ,oszustwo,przekręt itd dopóki nie trafiła na ten sam covid do szpitala. No i zdanie na ten temat szybko zmieniła. Dużo zdrowia wszystkim , zwłaszcza tym "najmądrzejszym" komentatorom z tego portalu ! :)
    autor: gość

    (10 lipca 2021 14:00)
    Brak słów
    Ten się śmieje, kto się śmieje ostatni. Mam nadzieję, że zaszczepieni będą się śmiać ze średniowiecza.
    autor: gość

    (10 lipca 2021 13:50)
    Do:ja
    To zmień miejsce zamieszkania skoro wstydzisz się swojej miejscowości.
    autor: Gość

    (10 lipca 2021 13:15)
    Zastrzyk to ja mogę przyjąć ale gotówki, a nie tego gówna :)
    autor: covidove bzdury

    (10 lipca 2021 12:27)
    do Óświecony
    Ciemnota, ciemnota i jeszcze raz ciemnota. Zgadzam się z Tobą. Wstyd się przyznać, że się tutaj mieszka. Już nas wytykają palcami ale to jeszcze nic, najlepiej będzie jesienią, będą lamenty i płacze bo biznesiki pozamykają. Szkoda tych szczepionych bo ich staranie nic nie da wobec ciemnoty. A co do szkodliwości to papierosy też szkodzą, może nawet bardziej niż szczepienia.
    autor: ja

    (10 lipca 2021 10:09)
    Poznam dziewczynę nie szczepioną na COVID. Cel matrymonialny.
    autor: Kawaler

    (10 lipca 2021 09:49)
    Do :Oświecony
    Oświecony nie szafuj tak wyzwiskami bo za kilka miesięcy może okazać się,że BÝŁEŚ w błędzie.
    autor: Gość

    (10 lipca 2021 08:45)
    Ciemnota
    Jak w tytule.
    autor: Oświecony

    (9 lipca 2021 16:58)
    Mędrcowie tłumaczą,że szczepionka przynosi więcej zysków niż strat.A czy ktoś mi zagwarantuje,że nie znajdę się w grupie strat? A jak wygram hulajnogę to rodzina ją otrzyma?
    autor: Gość

    (9 lipca 2021 13:20)
    Bawo Międzyrzec

    autor: w

    (9 lipca 2021 10:16)
    Gościu , na wirusa nie było i nie ma skutecznej szczepionki takiej jak na ospę że zaszczepisz się i załattwione. Pfizery i inne są w fazie testów, jest to innowacyjna metoda a skutki jej długofalowe nie są znane. Jak narazie to wyrażny przykład UK, gdzie najwięcej zaszczepionych i tam największa zachorowalność , media twierdzą że to niezaszczepieni chorują ,choć wydaje się to wątpliwe.Godzisz się na szczepienie twój problem , inni czekają, jesień pokaże. Aaaaa mówią juz o trzeciej dawce, wychodzi na to że trzeba być na okrągło naszprycowanm ,tylko czy nie szybciej wtedy wyciągnie się nogi jak na COVID.
    autor: HIHOT

    (9 lipca 2021 08:10)
    To przez naszą przekorność, najpierw nie przestrzegamy zasad, potem narzekamy, że nie ma szczepionek a kiedy już są, to się nie szczepimy. A na samym końcu płaczemy, kiedy ogłaszane są lockdowny z powodu zachorowań.
    autor: gość

    reklama | ogłoszenia | regulamin | kontakt | wersja desktop

    «Weather forecast from Yr, delivered by the Norwegian Meteorological Institute and NRK»

    Copyright 2020 © Międzyrzec.info
    Lokalny portal informacyjny