Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania. Klikając "Zgadzam się" wyrażasz zgodę na "Politykę Prywatności" i używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Ogłoszenia
1.5°C
Kontakt
miasto Międzyrzec Podlaski

Mieszkańcy dostaną maseczki

26 marca 2020 20:43 | autor: redakcja

Do mieszkańców Międzyrzeca Podlaskiego oraz gmin Międzyrzec i Drelów trafią maseczki ochronne wielokrotnego użytku. Wszystko to dzięki akcji „Maseczki dla Polski”, zainicjowanej przez kilku przedsiębiorców, wśród których jest właściciel Wipasz S.A. Honorowy patronat nad tą inicjatywą objął burmistrz Zbigniew Kot.

Inicjatorzy akcji "Maseczki Dla Polski" chcą wyprodukować nawet 40 milionów materiałowych maseczek ochronnych wielokrotnego użytku i dostarczyć je do każdego  Pierwsza partia ma trafić do mieszkańców Olsztyna, Mławy i Międzyrzeca Podlaskiego.

Produkcja rozpoczęła się we wtorek 24 marca. Na apel m.in. dr. Łukasza Grabarczyka związanego z Uniwersyteckim Szpitalem Klinicznym w Olsztynie odpowiedzieli właściciele czterech fabryk włókienniczych z różnych regionów Polski, którzy chcą pozostać anonimowi.

„W ciągu paru godzin powstało niemal 300 tysięcy maseczek. Wiem, że personel fabryki również jest bardzo zaangażowany i uczy się. Także ta akcja przyspiesza. Z dnia na dzień tych maseczek będzie produkowanych więcej, na to liczymy. Chcielibyśmy, o ile znajdziemy dużych partnerów, którzy zechcą wesprzeć tę akcję, wyprodukować maseczki dla wszystkich!” – podkreśla Grabarczyk.

Firma WIPASZ oraz anonimowy przedsiębiorca z Luxemburga mieszkający w Polsce nieodpłatnie udostępnili na potrzeby akcji swoje śmigłowce (EC 130, Augusta 119). Będą one wsparciem logistycznym w zapewnieniu realizacji całego projektu.

"Wspólnie, pamiętając o dyscyplinie i potrzebie izolacji, dbając o higienę możemy skutecznie wesprzeć służby medyczne w nierównej walce z epidemią koronawirusa. Żadne z tych działań nie zapewni nam pełnej ochrony przed tym wirusem. Stosując się jednak do zaleceń służb sanitarnych i lekarzy możemy jednak spowolnić jego rozprzestrzenianie się, sprawić, że nasze służby medyczne będą mogły skutecznie koncentrować się na chorych. Dlatego postanowiliśmy wesprzeć mieszkańców naszego kraju dostarczając im maseczki na twarz" – informują inicjatorzy akcji.

Maseczki dystrybuowane w ramach akcji nie są wyrobem medycznym. Wspomagają jednak ograniczenie kontaktu rąk z twarzą i zmniejszają rozprzestrzenianie się drobnoustrojów wydostających się z wydychanym powietrzem. Maseczka może ograniczyć niebezpieczeństwo zarażenia, nie zapewnia jednak pełnej ochrony przed wirusami.

Akcję wspierają Międzyrzec Podlaski, Olsztyn, Mława i Jedlińsk. Burmistrz Zbigniew Kot zgłosił u organizatorów zapotrzebowanie na maseczki dla mieszkańców Międzyrzeca oraz gmin Międzyrzec i Drelów. O sposobie dystrybucji maseczek będziemy informować.

REKLAMA
Dodaj swój komentarz:
  • captcha
  • Komentarze zawierające treści powszechnie uznane za obraźliwe lub niecenzuralne zostaną usunięte
    (10 kwietnia 2020 13:19)
    Maseczki
    Te maseczki, które wrzucili mieszkańcom do skrzynek to jakiś koszmar. Sztywne harmonijki z tasiemkami do wiązania zamiast gumek. Kto projektował ten badziew? Nijak nie da się tego nosić! W dołączonej ulotce możemy przeczytać, że maseczka nie chroni przed wirusami i drobnoustrojami, nie jest też jałowa, nie jest wyrobem medycznym i nie gwarantuje żadnego efektu terapeutycznego. Jeśli po założeniu masz trudności z oddychaniem natychmiast zdejmij maskę. Zdjąłem... po kilku sekundach!
    autor: mieszkaniec

    (4 kwietnia 2020 14:19)
    Koronawybory
    Nie ma znaczenia z jakiej partii jest polityk. Jego zawodem jest czarownie słowem, niekoniecznie czynem, swoich wyborców. Czyli obłuda. Taka praca. Kopacz zalecała nieprzejmowanie się ptasią grypą, bo zabrakło dla Polski szczepionek (wątpliwej jakości, bo zrobione dla zysku i "na kolanie" co pokazał praktyka). Wygodnie było dać sygnał, że są dla Polaków niepotrzebne. A w całej Europie aż huczało o potrzebie szczepień w ramach walki z ptasią grypą. Okazało się, że Kopacz miała: szczęście, nosa lub dobrych doradców, jak zwał tak zwał. W Polsce kampania ptasiogrypowa w mediach się nie przebiła. Należy tu dodać, że były prowadzone daleko zakrojone negocjacje celem zakupu szczepionki - gdyby się ją udało kupić, to cóż, trudno - musielibyśmy ją wziąć, gdyby tak nakazano. A rządowe media, by nam to sprzedały. Teraz sytuacja jest bardziej skomplikowana. Ogólnoświatowa wirusowa kampania medialna lepiej przygotowana, albo media w pogoni za słupkami bardziej agresywne - i tu wcale nie ma żadnej zmowy, czy spisku. Tak po prostu reagują media na informację - starają się ją sprzedać w jak najatrakcyjniejszym opakowaniu (czyli czym tragiczniej tym lepiej). Nasze władze - aktualnie rządzone przez większość parlamentarną PiS - podobnie jak inne rządy europejskie dają się ponieść fali. A opozycja dolewa oliwy do ognia zaciskając wyborczy węzeł gordyjski wykonany z coronawirusa. Istnieje spora szansa, że gdyby nie wybory to zainteresowanie medialne koronawirusem w Polsce było by równie mizerne, jak za czasów ptasiej grypy, której wirus jest bardziej zjadliwy od SARS-CoV-2. Teraz koronawirus jest narzędziem walki wyborczej. Politycy zafundowali nam dla rozrywki bardzo kosztowne koronawybory. Skończyły się im chyba pomysły.
    autor: gość

    (4 kwietnia 2020 13:35)
    Absurd koronawirusowy
    cd. 4. Ludzie zaczną baczniej zwracać uwagę na własną i społeczną higienę. Myjesz ręce, nie kichasz i kaszlesz w rękę (lub w łokieć ;-) - do tego są przecież chusteczki lub też odpowiedzialne noszenie maseczek przez chorych, jak w krajach azjatyckich. Dbajmy o siebie, ale też myślmy o innych. Nie wysyłajmy np. chorych dzieci do szkoły. Chore dziecko jest naszym problemem, nie róbmy z tego problemu społecznego - za 4-7 dni połowa dzieci będzie chora. To kosztuje.
    autor: Ma nadzieję

    (4 kwietnia 2020 13:34)
    Absurd koronawirusowy
    Absurdalnie, ale koronahisteria może mieć jeden, dwa, trzy, a może nawet cztery pozytywne skutki. 1. Część szpitali otrzyma nowoczesne urządzenia diagnostyczne i nabędzie umiejętności w praktycznej ich obsłudze (chociaż w "normalnych czasach" może zabraknąć środków na ich używanie ;-) 2. Personel medyczny otrzyma praktyczne przeszkolenie w technikach używania środków ochrony osobistej w przychodniach i szpitalach. W internecie można znaleźć zaniepokojone wypowiedzi przedstawicieli służby zdrowia, którzy oświadczają, że nie mają umiejętności w prawidłowym używaniu środków ochrony osobistej. Na potwierdzenie pojawiły się też zapewnienia, że są specjalne służby ratownicze, które takie umiejętności posiadają i szkolenia zapewnią. Moje pytanie: A tego nie uczą na studiach, kursach medycznych lub praktycznych szkoleniach po przyjściu do pracy. Czyżby szpitale w Polsce nie miały w praktyce wdrożonych procedur sanitarno-epidemiologicznych. Podejrzewam, że na papierze wszystko się zgadza (albo i nie, bo ktoś procedury przepisał od kogoś innego i w praktyce są pełne dziur i bzdur), a w praktyce jak widać - śmierć w wyniku zakażenia - sepsa (teraz wygonie wpisać Covid-19). 3. Może zacznie zwracać się uwagę na prawidłowy wywiad z pacjentem przed skierowaniem go do dalszej diagnozy. Mi się podoba, że nie muszę iść do przychodni i czekać na wizytę u lekarza w poczekalni, gdzie jest "chmara" innych pacjentów od, których mogę dostać coś w "gratisie". Dzwonię do przychodni, pielęgniarka przeprowadza ze mną wstępny wywiad i umawia mnie na konkretną godzinę do odpowiedniego lekarza. Nie tracę czasu, nie zarażam się czymś nowym. Oczywiście w praktyce nie byłoby idealnie, ale zawsze jakiś postęp. No i oczywiście fajnie by było, żeby powrócił podział fizyczny na poradnię dzieci zdrowych i dzieci chorych - tak jak dawniej było w przychodni przy Warszawskiej.
    autor: Ma nadzieję

    (4 kwietnia 2020 13:25)
    PO-PSL obludnicy i klamcy
    Epidemie, pandemie były i będą,np.w 2008 roku za rządów koalicji PO-PSL zmarło 180 osób z powodu ptasiej grypy i nikt wtedy afery nie robił, a ówczesna premier Kopacz, zachęcała do spacerów i zabawy. Dzisiaj gdy rząd PiS robi wszystko co może, aby uchronić Polaków przed zarazą PO -lityczni obludnicy larum podnoszą. A żeby was tyfus dopadł.
    autor: Gość

    (4 kwietnia 2020 13:01)
    Apel do lekarzy
    Nie wpadajcie w koronahisterię. Myślcie i oceniajcie stan zagrożenia, tak jakbyście to robili w normalnym czasie. Procedury stosujcie oceniając je logicznie. My chorujemy cały czas na różne choroby, a umrzeć możemy nie tylko na koronawirusa. Jeżeli wy dacie się przestraszyć, sterroryzować, to kto nam pozostanie. Złapię wirusa grypy A i po czterech dniach dojdzie do powikłań. Pojadę na SORS, gdzie dla pewności zgodnie z procedurami, albo z nadgorliwości wyślą mnie na szpitalną obserwację z innymi, którzy mogą być zarażeni SARS-CoV-2. Zamiast uzyskać typowe w normalnych warunkach, "natychmiastowe" leczenie - trafię na salę, gdzie fizycznie brakuje personelu - oczywiście z powodu koronawirusa. Dojdzie do powikłań i w najgorszym przypadku zejdę, przy okazji zarażając się nowym wiruskiem. Ostra niewydolność wydechowa, w organizmie ślady po SARS-Cov-2 (bo jeden z testów wykazał, że go złapałem "przy okazji" na sali) - w karcie zgonu napiszą - zmarł na Covid-10. Ale oczywiście, koronoawirusowe procedury nie przewidywały, że mogłem w rzeczywistości zostać wykończony przez grypę typu A.
    autor: Wyleczony z koronahisterii

    (4 kwietnia 2020 12:25)
    Nośmy dla normalności
    Nośmy maseczki, aby odzyskać normalność. Nie potrafimy opanować strachu przed wyjściem do pracy, sklepu, czy do lekarza - nakładajmy maseczki. Państwo nakaże nam nosić maseczki, to nośmy maseczki. Noszenie wielorazowych maseczek, które dostaniemy za darmo niewiele nas będzie kosztować - po użyciu zdezynfekujemy je np. wyparzając w gorącej wodzie i tyle. Efekt psychiczny i formalny - nieoceniony. Najważniejsze - nie dajmy się sterroryzować przez goniące za sensacją media. Wróćmy do normalnego życia nawet w obliczu innej rzeczywistości, w której się obudziliśmy 1 kwietnia. Wylądowaliśmy na księżycu - prima aprilis - nie - to jest obecnie nasza rzeczywistość, w której musimy żyć. Przykład: nauka o-line - proszę bardzo, czemu nie. Możliwości technologiczne właściwie są, a nie takie rzeczy w naszym systemie edukacyjnym trzeba było zaakceptować.
    autor: Wyleczony z koronohisterii

    (4 kwietnia 2020 11:53)
    Lek na panikę
    Mimo, że rozpoznany wirus SARS-CoV-2 został uznany na początku marca przez wirusologów, w tym polskich (https://sum.edu.pl/aktualnosci-i-komunikaty-swp/komunikaty-wiadomosci/komunikaty-koronowirus/11283-co-powinnismy-wiedziec-o-koronawirusie-sars-cov-2) za zagrożenie epidemiologiczne, ale statystyczne nie większe niż inne wirusy np. typowe wirusy grypy, które również mogą doprowadzić do stanów ostrej niewydolności układu oddechowego, to na fali podkręcanego zainteresowania medialnego (zafałszowane informacje z Włoch, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii), w drugiej połowie marca uznano "tego wirusa", za epidemię. Rocznie na świecie na choroby układu oddechowego umiera ponad 9 mln ludzi. W Polsce średnio rocznie umiera ok. 27-29 tys. ludzi. Oni chorują i umierają głównie w szczytach zachorowalności, czyli w "sezonie grypowym". W normalnej rzeczywistości ludzie są tego świadomi, boją się zachorowania na grypę, ale ten strach nie paraliżuje im normalnego życia. Jeżeli maseczki pozwolą nam odzyskać normalność, to je nośmy.
    autor:

    (4 kwietnia 2020 11:26)
    Włączcie myślenie
    Strach, izolacja, permanentne osaczenie - nowymi nakazami i tragicznymi (czyt. dobrze się sprzedającymi) informacjami z mediów, czego przykładem są kolumny ciężarówek ze zwłokami z Włoch (gwoli ścisłości była to manipulacja informacyjna w celu świadomego podkręcenia tragizmu sytuacyjnego, bo tak naprawdę był to stary materiał o ofiarach katastrofy statku z uchodźcami z Afryki pisały polskie media - https://www.newsweek.pl/swiat/tragedia-na-lampedusie-imigranci-uchodzcy-wlochy-newsweekpl/yfs2b04) doprowadza ludzi na skraj histerii. A jest ku temu powód: http://www.bibula.com/?p=112523. Czym jest histeria - jest to skrajny stan paniki, który można, a nawet należy, leczyć stosownie do zaistniałych objawów - od łagodnej terapii po przez długotrwałe leczenie farmakologiczne w szpitalu (potoczna Suchowola). Jeżeli to dotyczy jednostki to sprawa prosta i zasadniczo niegroźna. Jeżeli zaś dotyczy grupy - to jest to niebezpieczne - panika, która wybuchnie w tłumie może wywołać większą tragedię niż sama przyczyna paniki.
    autor:

    (4 kwietnia 2020 11:19)
    Po co nam maseczki
    Maseczki dadzą komfort psychiczny dla osób, które będąc zmanipulowane przez media (i częściowo przez polityków, którzy zaczynają powtarzać co bardziej chwytliwe hasła z mediów) boją się wyjść z domów. I to nie dlatego, że wprowadzono takie obostrzenia - można dostać mandat za "spacer po mieście" - ale dlatego, bo zaczęli się faktycznie bać. Panikować. A panika w grupie doprowadzić może do zbiorowej histerii i rzeczywistej tragedii. Maseczki w naszym przypadku są lekiem, na nasze lęki. Gdy opanujemy lęk, to zaczniemy w końcu racjonalnie myśleć. A racjonalnego myślenia potrzebujemy teraz, jak najwięcej. Włączcie ludzie myślenie.
    autor: Wyleczony z koronohisteri

    (30 marca 2020 21:47)
    Kiedy te maseczki będą jak epidemia się skończy?
    autor: gość

    (28 marca 2020 19:06)
    Odpowiedzi PG
    Drogi gościu, proszę o zadanie pytania w innej formie, gdyż w takiej jest ono dla mnie zupełnie niezrozumiałe.
    autor: PG

    (28 marca 2020 11:31)
    PO-PSL klamcy!
    Jak za rządów koalicji PO-PSL, wybuchła podobna zaraza, skutkiem czego była śmierć 172 osób, to ówczesna minister zdrowia, Kopaczowa mówiła do Polaków : nie przejmujcie się idźcie na spacer, korzystacie z pięknej pogody, to jakoś protestów było mało. Dzisiaj gdy polski rząd, naprawdę dużo robi aby ratować obywateli, to lewactwo - robactwo podnosi larum. Faryzeusze i obludnicy.
    autor: Gość

    (28 marca 2020 10:11)
    XXXXX
    Żenujące komentarze. Nasuwa mi się tylko jedno powiedzenie "Jak psu kija tak psu chleba"
    autor: XXXX

    (28 marca 2020 07:59)
    A co on może dać od siebie oprócz propagandy z tvnu i swojej głupoty!!!
    autor: gość

    (28 marca 2020 07:41)
    Do:PG
    Tak pięknie decydujesz o finansowaniu dzieci a co dasz od siebie?
    autor: Gość

    (28 marca 2020 06:21)
    3 słowa
    Powinni zawiesić 500+ na ten czas, a pieniądze przekazać dla szpitali. Wiadomo że polskie szpitale dostają niemal najmniej w Europie, więc jakim cudem mają pracować na podobnym poziomie. Swoją drogą wydaję mi się że w Polsce mamy dużo więcej osób chorych na koronawirusa, po prostu nie mamy testów. Ponadto polecam wszystkim zaprzestanie oglądania manipulacyjnej telewizji TVP, a może dowiecie się czegoś o polskiej rzeczywistości. Pozdrawiam życzę miłego dnia :)
    autor: PG

    (27 marca 2020 15:17)
    Tak ,wszystkie w zielone koniczynki.
    autor: Gość

    (27 marca 2020 15:04)
    A maseczki mają???
    autor: gość

    (27 marca 2020 14:56)
    Nadreprezentacja kadry kierowniczej jest w miedzyrzeckim szpitalu, oraz PUK.
    autor: Gość

    (27 marca 2020 14:26)
    ...
    Pisząc "budżetówka" nie miałem na myśli pracowników niższego szczebla zarabiających grosze. Dlatego też doprecyzuję - chodziło mi o nadreprezentację kadry kierowniczej. Do służby zdrowia nic nie mam.
    autor: GRD

    (27 marca 2020 13:39)
    GRD idź do pracy w budżetówce. W służbie zdrowia mnóstwo wakatów, będziesz płacił malutkie podatki.
    autor: gość

    (27 marca 2020 12:58)
    Honorowy patronat burmistrza miasta nad akcją rozdawania maseczek - dla mnie to śmiesznie brzmi
    autor: gość

    (27 marca 2020 10:55)
    GRD a może się pomyliłeś bo do tego co piszesz lepiej pasuje GRU (troll)z lewactwa wschodniego
    autor: gość

    (27 marca 2020 10:40)
    Elity=pasożyty to teksty typowo komunistyczne, a porównywanie kogoś do karalucha to już trąci inną, brunatną ideologią. Jako osoba, która przeżyła dzieciństwo i dorastała w wolnej Polsce cenię sobie wolność ponad wszystko i właśnie dlatego taki neo-komunistyczny bełkot o partiokracji, "ciemnym ludzie" do mnie nie trafia dziadku :)
    autor: abc

    (27 marca 2020 10:11)
    ...
    A ten gość dalej o cudownym PiSie i złej Peło. Bo za Peło to wcale testów nie przeprowadzali ;). A tak na powaznie to mamy w Polsce partiokrację, system feudalny w którym "ciemny lud" ma zapierniczać i płacić na "elity", które są pasożytem i nie ponoszą żadnych konsekwencji swoich decyzji. Komentujący "zMCa" masz rację i podpisuję się pod Twoim komentarzem obiema rękami. Pokolenie wychowane za czasów jedynej słusznej partii nie zna albo nie chce znać innego sposobu na funkcjonowanie kraju. Kluczem do człowieka jest jego dzieciństwo i jak widać skorupki nasiąkły za młodu komuną i teraz na starość nią tracą.
    autor: GRD

    (27 marca 2020 10:00)
    Szpitale w całej Europie mają braki w środkach ochronnych, jeszcze większe niż u nas. Oczywiście, że ludzie powinni płacić za swoje bilety, albo siedzieć tam gdzie wyjechali lekceważąc doniesienia o szybko postępującej pandemii. Do takich ludzi nie mam żadnych sentymentów. Ich psim obowiązkiem wobec innych współobywateli, a przede wszystkim rodziny jest siedzenie na czterech literach w domu i przestrzeganie kwarantanny. Szkoda, że jest wśród nich tyle jednostek, które są na tyle bezmyślne i lekceważą ryzyko narażając innych na tę zarazę. Porównywanie możliwości finansowych Polski do UK to kolejna bzdura. Firmy nie mają jeszcze wsparcia dzięki PO i jej sojusznikom z konfederacji, którzy robią wszystko, żeby wydłużyć w czasie procedowanie nad wsparciem kryzysowym w nadziej, że doprowadzając do ruiny polską gospodarkę przejmą władzę tworząc tęczowo-brunatną koalicję.
    autor: abc

    (27 marca 2020 09:10)
    obserwacje2
    Zapomniałem dodać, że wielki szacunek dla Wipaszu i innych firm, które pomagają w tej sytuacji w całej Polsce. Bez nich byśmy byli w bagnie.
    autor: zMCa

    (27 marca 2020 09:08)
    obserwacje
    Wszystkie podatki poszły na socjal i inne kiełbasy wyborcze, dlatego wszystko inne leży. Co do komentarza gościa, który pisze, że rzekomo chwalą polski rząd.. Chwalili za zamknięcie szkół nic poza tym. Później lawinowo polski rząd popełniał błędy. Szpitale nie mają środków ochronnych, ludzie ściągnięci przez lot do domu nie są kontrolowani, nie zapewniono podstawowych środków bezpieczeństwa przy ich powrocie, obywatele nie mogą zamówić sobie maseczek zza granicy. Mało tego w innych krajach ue ludzie wracali za darmo do swoich krajów w ramach funduszy europejskich, a u nas każdy płacił sam. Rząd dostał ofertę zakupu maseczek zza granicy i ją odrzucił, a na drugi dzień firma posła pisu zakupiła te maseczki i sprzedała drożej dla rządu co jest absurdem i powinni ich na taczkach wywieźć. Firmy w Polsce nie mają praktycznie wsparcia. W UK rząd wypłaca ludziom pensje, za firmy, są zwolnieni z podatków. Jak zresztą w większości UE- podatki dla firm zniesione na rok. Można wymieniać i wymieniać co zrobili gorzej niż w innych krajach. Na koniec dodam, że ten mały karakan będzie do końca walczył o to żeby wybory się odbyły w maju. Nawet jakbyśmy mieli 100tys zakażonych. Wie po prostu, że cała epidemia w Polsce pokaże ich nieudolność i Andrzej nie dostanie reelekcji. A ty jak mniemam masz powyżej 50 lat bo widzisz tylko dwie opcje polityczne w Polsce. Pis lub Po. Całe wasze pokolenie na przemian wybiera jednych albo drugich licząc na cuda od 30 lat, a w efekcie mamy kraj z dykty i kartonu gdzie nic się nie zmieniło.
    autor: zMCa

    (27 marca 2020 08:21)
    ...
    Dochodowy (nie od najniższej) plus VAT w każdej rzeczy jaką kupuję. I akcyzę w paliwie. Mało?
    autor: GRD

    (27 marca 2020 08:17)
    Do GRD ile ty tego podatku płacisz???
    autor: gość

    (27 marca 2020 08:07)
    "Konstytucja, ważniejsza od ludzi" kto to powiedział? Nikt inny tylko : Komorowski w spódnicy, niejaka pani Kidawa Blońska, kandydatka PO, na prezydenta.Bogu dzięki że już nie rządzą bo umieralnosc polaków, była by stu procentową. Polski rząd, zdaje egzamin i jest bardzo chwalony na całym świecie za wdrożone procedury.
    autor: Gość

    (27 marca 2020 08:00)
    Maseczki ochronne wielokrotnego użytku?????????
    autor: gość

    (27 marca 2020 07:53)
    ...
    Brawo, chwali się takie działania w obliczu bezwładu rządu i "władz". Obserwuję rozwój sytuacji i zastanawia mnie, gdzie są pieniądze z naszych podatków, jednych z wyższych w Europie. Służba zdrowia leży, kadra kierownicza zbija kokosy, pracodawcy dostaną po d..pie, budżetówka nie będzie miała obnizonych uposażeń nawet o złotówkę. O posłach i całej reszcie nie wspomnę bo im się po prostu należy. Odnoszę wrażenie, że obywatele tego kraju są niczym chłopi pańszczyźniani pracujący na "jaśniepanów".
    autor: GRD

    (26 marca 2020 23:26)
    Do gościówa
    Racja i należy dodać że maski są najbardziej potrzebne osobom mającym bezpośredni kontakt z zakażonymi, nie wspominając o kombinezonach i innych środkach ochrony, P3 to dzisiaj raczej rarytas. A tak na marginesie to dzisiaj w Lidlu po południu widziałem coś przynajmniej dla mnie dziwnego: para młodych ludzi robi zakupy, on w maseczce made in stodoła i nitrylki na rękach a ona NIC !!! Może ktoś coś mi podpowie bo nie ogarniam ?
    autor: gość

    (26 marca 2020 23:20)
    Ale pewnie połowa mieszkańców będzie się czuła w takich maseczkach trochę bezpieczniej i odrobinę bardziej bezpieczna będzie używając ich. Efekt psychologiczny w czasach zarazy też jest ważny. Jedno niebezpieczeństwo w tym wszystkim widzę. Żeby tylko niektórzy nie poczuli się zbyt pewnie w tych maseczkach i nie zaczęli niepotrzebnie wychodzić z domów. Narażając siebie i bliskich.
    autor: gość

    (26 marca 2020 22:59)
    Takie maski nadają się tylko dla osób chorych, żeby zmniejszyć zasięg rozsiewanego przez nie wirusa. Dla osób zdrowych to tylko placebo, które co najwyżej im poprawi samopoczucie, a gdy poważnie chcemy zadbać o to, żeby ograniczyć prawdopodobieństwo zachoorowania, to tylko przy pomocy maski oznaczonej klasą FFP3.
    autor: gościówa

    (26 marca 2020 21:47)
    Świetnie, te maseczki przydadzą się na ten pył który unosi się w powietrzu z Wipaszu podczas suszenia kukurydzy
    autor: gość

    (26 marca 2020 21:46)
    Śmigłowiec przeleci nad miastem i rozrzuci.
    autor: gość

    (26 marca 2020 21:44)
    Jak to kto? Listonosz :)
    autor: gość

    (26 marca 2020 21:16)
    Pytanie
    Ciekawy tylko jestem kto będzie te maseczki roznosił ludziom.
    autor: Kurier

    reklama | ogłoszenia | regulamin | kontakt | wersja desktop

    «Weather forecast from Yr, delivered by the Norwegian Meteorological Institute and NRK»

    Copyright 2020 © Międzyrzec.info
    Lokalny portal informacyjny